Elérkezett végre az idő, hogy a hosszú szünet után folytassuk aktánkat, ezúttal nem mással, mint az Ocho Macho dobosával, a csupaszív emberrel, Mersics Gyurival. Őszintén megmondom, én kicsit féltem ettől a beszélgetéstől, hiszen aki ismeri a srácokat, tudja, Gyuri sosem az a szószátyár típus, inkább a koncert és a buli hátterében húzódik meg, s csak épp, hogy megajándékoz minket egy-két mosoly foszlánnyal. Bizony, ezúttal nagy fába vágtam a fejszét, hiszen kinyitottam a Dzsin lámpáját:

***

Soma: Nos, most akkor rád zúdítom: Visszahúzódó, csendes, magának való embernek gondollak. Semmit sem tudok rólad és most már ideje lenne ha mesélnél... Védekezz!

MGY: Én úgy gondolom nem vagyok zárkózott bár lehet ,hogy kifelé ez úgy tűnik ,de ez egyáltalán nem szándékos, tudatosnak meg végképp nem mondható. Ami miatt talán úgy tűnhet az azért van mert én koncert előtt és után is nagy odafigyelést fektetek a hangszerek biztonságos ki és be pakolására, ezt inkább én egy számomra jó ,de másnak néha lehet, hogy rossz mániának nevezném. "szeretem biztonságban tudni a hangszereket" :) :)Emiatt kevés időm van koncert előtt és után ami azt okozhatja, hogy ez így tűnik. Koncert közben pedig koncentrálok , hogy legalább 100%-ot tudjak teljesíteni, van amikor sikerül. :)

Soma: Respektálom ezt a fajta precízséget, mert úgy gondolom fontos, hogy legalább egy ilyen ember legyen minden zenekarban. Mindíg ez a féle felfogás kövezte ki életed útját? Hol kezdődött a szerelem és nálad például hány db mérföldkőről beszélhetünk?

MGY: Nem vagyok az a típus, hogy sokat beszéljek magamról, de megpróbálok.
1982-ben születtem Szombathelyen általános és középiskolában is itt jártam. Az iskolák mellet és után jó pár évig dolgoztam mint hangmérnök, ezalatt volt pár zenekarom is majd egy gyógyszercégnél voltam áruterítő, aztán egy elektronikai céghez kerültem és közben jött az Ocho ami jelenleg is fenn áll.

Elhivatottság? Hát nem is tudom, talán inkább minden dologhoz ami körülvesz próbálok úgy állni, hogy a tőlem telhető legtöbbet tudjam nyújtani. Gyerekként három éves koromban doboltam vagyis (zörögtem) először ha jól emlékszem 8 éves koromban kaptam az első dobomat a szüleimtől egy kis tanári ráhatásra, ugyanis mindig doboltam az órákon, így kezdődött a zene iránti szeretet, tehát ha úgy vesszük meghatározó volt.

Mérföldkő. Ez elég sok volt nehéz lenne röviden beszélni róla, de mindegyik nagyon meghatározó szerepet töltött be az eddigi életemben.

Soma: A gyermekkoromról nekem pl a kazettás magnók jutnak eszembe, ahogy be-bekapta a TDK szalagomat, amikor épp a What is Love c. zenét akartam felvenni a rádióból. Mondjuk neked ez a márka máshogy karcol be, igaz?

MGY: Hát Valóban. :):) A Szombathelyi TDK-ban dolgozom. Ez egy elektronikai alkatrészeket gyártó vállalat. Jelenleg mint áru beérkeztető dolgozom a raktárban, ez a zenélés mellett most egy nagyon ideális munkahely.  

Soma: Nyugdíjas állás? Azért akkor ez a nyugalom, ami árad belőled :) Tegyük hozzá ehhez bizonyosan hozzátartozik még valami, vagy inkább valaki. Egy szó, mint száz: GRATULÁLOK! Megnősültél és kiléptél a sármos szingli machók táborából. Hogyan ismerkedtetek meg? Szerelem első látásra?

MGY: Köszönöm. Valóban kiléptem ,de nem érzem úgy, hogy ez nagyban megváltoztatta volna az életem vagyis mondhatnám, hogy mint ha nem is történt volna semmi. Már régóta együtt élünk, de igazán fogalmazhatnánk úgy is, hogy ez csak „formalitás” volt. 2005-ben találkoztunk egy korábbi zenekarom próbáján. Beszélgettünk a zenéről és ott adtam neki kölcsön egy lemezt, majd egy kis idő elteltével megkeresett, hogy visszaadná és itt indult a kapcsolatunk.

Soma: Cd gyűjtemény mutogatás, illetve visszaadás? Jó ötlet... és ebből jönnek a mézeshetek, majd a szerelmes, házas hétköznapok. Mit vársz Te Tőle? Támogatást, nyugalmas a koncertek után, teljes megértést?

MGY: A mézes hetek még egy kicsit várnak ránk hiszen a zenei szezon közepén ezt nem tehetem hogy itt hagyom a zenekart, és a közönséget ezért csak szeptember közepén megyünk majd. És hogyan is nyújt segítséget és tolerál e? Igazából ezt könnyen megválaszolom. Teljesen támogatja az Ocho Machos dolgaimat valamint jó úgy hazamenni ,hogy tudom hogy ott valaki vár. :)

Soma: Nagy szeretetet és átélést érzek a szavaidban, ha a kedvesről van szó. Tudatosságot pedig a tetteidből. Nem dohányzol, nem iszol, halk szavú emberként vagy a köztudatban. Mennyire hozható összefüggésbe ez valamiféle hitvallással? Kell bármit is gondolni mögé, avagy egyszerűen csak a tiszta lét híve vagy?

MGY: Azért nem mindig vagyok halk szavú,de nem szeretem magamra felhívni a figyelmet. A cigi meg az alkohol, hát igen ennek pusztán vallási okai vannak! Na jó persze ez nem így van ezt az élet hozta így, engem nem érintettek meg ezek a dolgok és nem is fognak!

Soma: No és a sport? A srácok mindíg azt mondják, hogy Te vagy a csapat fitnesz trénere. Én inkább a sofőr szerepét osztom rád, s az atyai mivoltot, hiszen te apáskodsz a sok ocho gyerkőc felett. Mennyire lehet 8 embernek egy hullámhosszra kerülni? Kiállsz az igazadért, ötletgyáros, avagy inkább egyetértő és végrehajtó típus vagy?

MGY: A fitnesz tréner dolog az csak egy vicces megjegyzés az alkatomra nézve. Igen sofőrködök, pakolok, terelem a csürhét, persze a terelés nem mindig sikerül. Egy hullámhosszra kerülni még néha két embernek is nehéz nem nyolcnak ez nálunk is így van ,de ha zenéről van szó akkor ez 99%-os. Próbálok kiállni az igazamért bár néha nem sikerül, ötleteim vannak, de azért nem vagyok egy kimondott "ötletgyáros" meg igazán azért meg is lehet győzni.

Soma: Az ötletet meg nem árt, ha tettek követik, mint pl. az új album is így született. Az Online a világ számodra is új lehetőséget hozott. Mit jelent számodra az Ocho Macho, és hogyan képzeled magad el mondjuk 5 év múlva? Dob, iskola, tanítás? Vagy csak tisztes családfő?

MGY: Nincsenek bennem pedagógusi hajlamok és nem is lennék rá alkalmas. Én úgy gondolom ha tisztes családfőként megtudom állni a helyem az életben és mellette zenélni is tudok az már igen jó. Mindenképp zenélni szeretnék egész életemben és 5 év múlva remélem már tágabb nemzetközi szinten is tehetjük majd ezt. Az Online a Világ annyiban hozott új lehetőségeket nekem és a zenekarnak, hogy a közönség egy kicsit talán más oldaláról is megismerhette a zenekart és persze Én is Mi is nagyon vártuk, hogy játszhassuk az új lemez dalait, összefoglalva egy frissebb lendületesebb anyag lett! 

Soma: Lendületes anyag élőben, hipersebesség az interneten. Mennyire használod ki az online világot? Sokan megőrülnek ha 1 napig nem jutnak net közelbe. Mindenkitől megkérdezem, Te hogyan vélekedsz az internet adta lehetőségekről? Valóban jó irányba tart a jövő? 

MGY: Nem vagyok kimondott internetfüggő bár szoktam interneten vásárolni meg igazán a fontos levelezések is számítógép előtt zajlanak, viszont csak azokat a dolgokat szoktam megnézni amik engem érdekelnek. Csak azért mert időm van nem szoktam gép elé ülni 1-2 napos távollétek esetén egyáltalán nem érdekel a dolog. Igazából szerintem nem kimondottan haladunk jó irányba a jövőt nézve, de a felgyorsult napjainkhoz szinte már elkerülhetetlen az internet (mindenki mindent azonnal akar tudni) és ha ezt nem bírod lekövetni sajnos már elveszel a világban.


 

Legyen ez a zárószó... Figyeljünk egymásra, és ahogy Gergő is mondja, ismerjük meg a természetet, és persze saját magunkat is. Ehhez pedig nem feltétlenül van szükség mindíg internetre... Krinyó gondolatát követve pedig, mindenki fogja magát, és menjen el bringázni. Ennyi!  
 


A bejegyzés trackback címe:

https://ritmo.blog.hu/api/trackback/id/tr143191681

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása